Notarisdossier
Slim werken doen we samen
Traditioneel versus progressief: een onoverbrugbare kloof?
Het team van Notarisdossier besefte dat het voor een uitdaging stond, want het zou niet makkelijk worden om een vooruitstrevende technische oplossing te implementeren in een markt die nog steeds redelijk traditioneel is. En dan ook nog zonder dat de innovatie van het product verloren gaat. Het leek ons heel interessant om te proberen deze kloof te overbruggen.
Twee voorstellen in één
Zo formuleerden we een positionering. Niet alleen de kwaliteit, toepasbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en de technische specificaties van de software moesten centraal komen te staan, maar ook de expertise en betrokkenheid van het technische en commerciële team en de klantenservice verdienden aandacht. Juist de unieke combinatie van slimme software en slimme mensen zorgen ervoor dat notarissen kiezen voor Notarisdossier, en belangrijker nog, zeer tevreden zijn over de oplossing en service.
Dit onderscheidend vermogen hebben we vervolgens doorvertaald in een creatief concept. Met de pay-off, slim werken doen we samen, ontwikkelden we een creatieve look-and-feel en communicatiestijl die ook werd doorvertaald in een nieuwe merkidentiteit en de nieuwe website. We kozen er op basis van het nieuwe concept voor om Notarisdossier een frisse, authentieke uitstraling te geven.
Het belang van de juiste tone of voice
Ondertussen ontwikkelden we voor de contentcreatie een tone of voice die aansloot bij het nieuwe concept, maar waarmee we tegelijkertijd rekening hielden met de traditionele houding binnen de sector. Daarom richten we ons op het overbrengen van de innovatie die de software biedt en de belangrijkste elementen waarmee het bedrijf zich onderscheidt van andere aanbieders. De uiteindelijke tone of voice kan worden omschreven als ingetogen, zelfverzekerd, zakelijk, geruststellend en consistent, maar vooral ook klantgericht en menselijk: eigenschappen die aansluiten bij de gebruikersvriendelijke software en klantenservice van Notarisdossier.