Notarisdossier

Slim werken doen we samen

Notarisdossier is een vooruitstrevende Nederlandse softwareprovider die zich exclusief richt op notariskantoren. Het bedrijf weet precies wat de behoeften van deze doelgroep zijn en speelt hierop in door het volledige notariële proces te digitaliseren. De software is helemaal naar wens aan te passen en naadloos te integreren met andere veelgebruikte softwareoplossingen, zoals die van de Kamer van Koophandel en het Kadaster. Dat maakt Notarisdossier tot een complete, toegankelijke, efficiënte en gebruiksvriendelijke softwareoplossing.

Traditioneel versus progressief: een onoverbrugbare kloof?

Het team van Notarisdossier besefte dat het voor een uitdaging stond, want het zou niet makkelijk worden om een vooruitstrevende technische oplossing te implementeren in een markt die nog steeds redelijk traditioneel is. En dan ook nog zonder dat de innovatie van het product verloren gaat. Het leek ons heel interessant om te proberen deze kloof te overbruggen.

Twee voorstellen in één

Onze eerste stap was om Notarisdossier een beter beeld te laten krijgen van zijn eigen onderscheidend vermogen en hierbij te focussen aan de waarden die zowel de software als de organisatie toevoegt aan het proces van hun klanten. Zo voegt Notarisdossier eigenlijk altijd op twee manieren waarde toe aan het proces van de klant: de softwareoplossing zelf en de kennis, kunde en betrokkenheid van het team van Notarisdossier om die software optimaal in te zetten.

Zo formuleerden we een positionering. Niet alleen de kwaliteit, toepasbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en de technische specificaties van de software moesten centraal komen te staan, maar ook de expertise en betrokkenheid van het technische en commerciële team en de klantenservice verdienden aandacht. Juist de unieke combinatie van slimme software en slimme mensen zorgen ervoor dat notarissen kiezen voor Notarisdossier, en belangrijker nog, zeer tevreden zijn over de oplossing en service.

Met deze aangescherpte positionering werd het overzichtelijk om een communicatiestrategie te ontwikkelen om bestaande klanten te informeren over de voordelen van de door hun gekozen oplossing en om prospects een onderscheidende propositie voor te leggen.

Dit onderscheidend vermogen hebben we vervolgens doorvertaald in een creatief concept. Met de pay-off, slim werken doen we samen, ontwikkelden we een creatieve look-and-feel en communicatiestijl die ook werd doorvertaald in een nieuwe merkidentiteit en de nieuwe website. We kozen er op basis van het nieuwe concept voor om Notarisdossier een frisse, authentieke uitstraling te geven.

Het belang van de juiste tone of voice

Ondertussen ontwikkelden we voor de contentcreatie een tone of voice die aansloot bij het nieuwe concept, maar waarmee we tegelijkertijd rekening hielden met de traditionele houding binnen de sector. Daarom richten we ons op het overbrengen van de innovatie die de software biedt en de belangrijkste elementen waarmee het bedrijf zich onderscheidt van andere aanbieders. De uiteindelijke tone of voice kan worden omschreven als ingetogen, zelfverzekerd, zakelijk, geruststellend en consistent, maar vooral ook klantgericht en menselijk: eigenschappen die aansluiten bij de gebruikersvriendelijke software en klantenservice van Notarisdossier.

Notarisdossier levert de totaaloplossing voor de digitalisering van notariskantoren.
De software is slim, geavanceerd en optimaal uitgevoerd in een cloud omgeving en dus altijd en overal te gebruiken. De software is makkelijk en intuïtief in gebruik, aan te passen aan elke situatie en wordt constant doorontwikkeld.