Waarom heb je een merkstrategie nodig?

Om je doelgroep te raken en je te onderscheiden van de concurrentie, is een consistente merkstrategie essentieel. Dit vormt de basis voor al je communicatie, inclusief digitale campagnes en employer branding tot thought leadership. Wij helpen je je boodschap te verduidelijken en deze op de meest effectieve manier over te brengen, zodat je een sterk, memorabel merk opbouwt dat resoneert met je publiek en hen aanzet tot actie.

Hoe gaan wij samenwerken?

Tijdens het proces van strategieontwikkeling werken wij intensief met jou samen en begeleiden jou door elke fase. Wij leren jouw bedrijf kennen door zowel persoonlijk als desk research te doen, waarbij wij informatie verzamelen over jouw producten of diensten en wat jouw aanbod uniek maakt. Ook zullen wij jouw doelstellingen, doelgroep en het concurrentieveld analyseren.

Wat zijn de stappen?

Door middel van een grondige merkontdekking zullen wij alles evalueren, van het aanbod van jouw merk tot het concurrentielandschap, het gedrag van jouw doelgroep en de bedrijfscultuur. Wij onderzoeken waar jouw merk zich in de markt bevindt, hoe je daar bent gekomen, wat jou daar houdt en hoe wij jouw merk kunnen herpositioneren om vooruit te komen. Omdat elke organisatie die wij ondersteunen uniek is, stemmen wij de onderstaande aanpak af op jouw specifieke situatie…
  • Het overzicht: Beoordelen van de marktpositie van jouw merk
  • De visie: Het definiëren van de toekomstige merkpositie
  • De markt: Analyseren van jouw doelgroep en hun pijnpunten
  • De boodschap: Evalueren van jouw communicatiestrategie en -tactieken
  • De belofte: Conceptualiseren van jouw unieke verkooppropositie en de voordelen voor de gebruiker
  • Het verhaal: Het opstellen van jouw merkpositionering en merkverhaal

Bereik jouw doelgroep op de juiste manier met een marketing- en mediaplan

Marketingplan

Nadat we jouw merkpositie hebben vastgesteld, zullen wij een 360-graden marketingplan opstellen dat gericht is op het effectief aanspreken van jouw doelgroep. Dit plan bevat een mix van betaalde en eigen media, waarbij we de beste manieren beschrijven om jouw bestaande platforms en branded content optimaal te benutten.

Mediaplan

Wat je tegen jouw doelgroep zegt, is net zo belangrijk als waar je het zegt. Wij stellen een specifieke lijst van mediakanalen op die ervoor zorgt dat jouw merk de juiste mensen bereikt met de juiste boodschap op het juiste moment. Met betaalde, verdiende en organische media-uitingen zullen wij uitzonderlijke zichtbaarheid en betrokkenheid voor jouw merk creëren.

Wat klanten zeggen…

Interesse in een samenwerking?