
Sappi Europe, internationaal marktleider in duurzame houtvezelproducten, heeft Bright8 aangesteld als lead agency voor de PR van zijn divisies Packaging and Specialty Papers en Graphic Papers in Europa. Met deze stap kiest Sappi voor één krachtige communicatie-strategie voor beide productgroepen in de Europese markt.
Als centraal aanspreekpunt voor de media richt Bright8 zich op het versterken van de relaties met internationale vakmedia. Daarnaast zorgt het bureau voor heldere, consistente klantgerichte communicatie op product- én merkniveau, waarmee Sappi Europe zijn toonaangevende positie binnen de branche verder uitbouwt. De samenwerking omvat het onderhouden van mediarelaties, contentcreatie en communicatie rond vakbeurzen in heel Europa.
“Het samenvoegen van de communicatieactiviteiten van deze divisies is een belangrijke stap vooruit in onze Europese marktstrategie,” zegt Conor Evers, Head of Marketing Operations van Sappi Europe. “We willen verder groeien in het premiumsegment met hoogwaardige papier- en containerkartonoplossingen én onze sterke positie in grafisch papier consolideren. Daarnaast blijven we de toon zetten in de markt van flexibele verpakkingen met innovatieve oplossingen en topkwaliteit barrièrepapier.”
De nieuwe communicatiestrategie versterkt Sappi’s aanwezigheid in de Benelux, DACH, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. De focus komt te liggen op groei in labelpapier, flexibele verpakkingen en stevig verpakkingskarton.
“Deze nieuwe rol in de samenwerking met Sappi Europe betekent veel voor ons team,” zegt David de Smit, Managing Director van Bright8. “Het geeft ons de kans om Sappi’s innovaties in heel Europa op een klantgerichte manier onder de aandacht brengen. Ons internationale team van communicatiespecialisten zal alles uit de kast halen om overtuigende content te creëren om Sappi’s leidende marktpositie in houtvezeloplossingen te verankeren.”
Downloads
Hier vind je persfoto’s en bijgevoegde documenten die voor een beperkte tijd beschikbaar zijn.