Zwitserland Toerisme

Van bergtop tot stedentrips

Switzerland Tourism heeft als doel om toeristen en bezoekers van Zwitserland te laten zien wat het land allemaal te bieden heeft tijdens de belangrijkste vakantieseizoenen. De indrukwekkende bergtoppen, gezellige steden en vriendelijke locals zijn allemaal redenen om Zwitserland te ervaren in de zomer.

In het winterseizoen laat Switzerland Tourism zien dat er zoveel meer te doen is dan alleen wintersport. Na het zien van de witgekapte Alpen en de fonkelende dorpjes omringd door sneeuw ontdek je pas echt hoe magisch Zwitserland is. Een klein land rijk aan cultuur, eten, indrukwekkende architectuur en een gevarieerd landschap.

TARGETED ONLINE CAMPAGNES

Bright8 is met Switserland Tourism aan de slag gegaan met campagnes om de bekendheid van het toeristische aanbod in Zwitserland binnen Nederland en Vlaanderen te vergroten. Onze full-service inzet omvatte het opzetten van campagnes, targeting, creatieve content en strategie.

In mei 2021 lanceerde Bright8 een programma in Nederland en België met als doel het vergroten van de zichtbaarheid en awareness voor duurzaam toerisme en reizen in Zwitserland tijdens de zomermaanden. Tegelijkertijd voerden we een campagne gericht op het aantrekkelijk maken van het culturele- en culinaire aanbod in de Zwitserse steden/ stedelijke hubs.

Zo identificeerde Bright8 bijvoorbeeld de groeiende trend van ‘het langzame reizen’. Een trend onder met name gepensioneerde reizigers die geen rekening hoeven te houden met werk of een gezinsleven.

In november 2021 en januari 2022 hebben we twee Vlaamse campagnes van een maand ingezet, gericht op oudere reizigers in de regio Vlaanderen. De campagne ‘Bernina Express’ was gericht op reizen binnen Zwitserland met de trein. Tijdens deze campagne meldden onze reispartners een groter aantal boekingen van hun diensten en registreerden we hoge klikpercentages op onze social media posts.

In 2022 begon Bright8 met de strategie, planning en ontwikkeling van de Winter Wonderland-campagne op social media. Hierbij lag de focus op de schoonheid van Zwitserland. Deze liep de hele maand december. Tegelijkertijd promootte een andere campagne het duurzame reizen met de trein vanaf Nederland of België richting de belangrijkste Zwitserse steden. Een campagne die de zorgen over lange, ellendige ritten via winterse autowegen verving met het comfort van een aantrekkelijk treinarrangement.

Veelzijdige cross-culturele inzet

We zijn trots op het feit dat we als full-service PR & Marketingbureau onze internationale klanten kunnen ondersteunen. Voor deze slimme, doelgroepgerichte campagnes creëerden we aantrekkelijke visuals en inspirerende boodschappen die een idyllische én avontuurlijke ervaring op moesten roepen bij de onverschrokken reiziger, inclusief gevarieerde aanbiedingen en kortingen. Onze in-house studio creëerde hiervoor banners, carrousels en video’s.

Zwitserland logo

Switserland Tourism is de toeristische dienst van Zwitserland en heeft als doel gedurende het hele jaar door toeristen en bezoekers te laten genieten van haar cultuur en prachtige landschap.