Visit Estonia
Hoe wij ervoor zorgen dat reisprofessionals alles weten over het adembenemende Estland
Een middeleeuwse stad in een modern jasje, magische natuur met moerassen, bossen en een oneindige kustlijn – Estland heeft veel te bieden als reisbestemming. Deze keer hoeven we het niet aan jou te verkopen, maar aan de professionals uit de reisbranche in Nederland. We werken samen met het team achter Visit Estonia voor een B2B travel marketingcampagne. Recent is de campagne gelanceerd om Visit Estonia te introduceren aan de Nederlandse reisbranche
Wat maakt Estland zo uniek?
Voordat we aan communicatieuitingen beginnen, ongeacht het project, willen wij alles weten over wat we aan het promoten zijn. Voor Estland betekende dat goed onderzoek doen. Brochures, video’s, artikelen en online workshops zijn we ingedoken voor informatie. De leukste tips en plekjes, de beste tijd om te gaan, grappige feitjes, hotels en accommodaties, valuta – we kunnen nu gerust zeggen dat wij experts zijn op het gebied van Estland. Daarna maakten we een positionering en een contentplan voor de e-learning op basis van ons onderzoek en kennis over wat professionals in de reisbranche willen en moeten weten.
De B2B travel marketingcampagne
Om de Estland campagne te lanceren en het Visit Estonia team te introduceren aan de reisbranche, hebben we een e-learning in elkaar gezet voor het TravEcademy platform. Ook is er een inspirerende Estland landingspagina gecreëerd voor op de Ecademy network, helemaal toegewijd aan Estland. De content voor deze pagina is door het creatieve team gemaakt en bestaat uit tekst, beelden, video, en contactgegevens voor het team om 5.600 terugkerende bezoekers te inspireren en informeren over het adembenemende Estland.
- Een campagne met winactie voor de reisagenten die de e-learning hebben gevolgd en banners op Travmedia om deze prijs uit te lichten.
- Een interview met Kristiina (Projectmanager Trade Marketing Visit Estonia), gepubliceerd in het TravMagazine tijdschrift.
- Een persbericht voor de reisbranche.
- Tijdschriftadvertenties in de online editie van TravelPro.
- Banners in de Visit Estonia look & feel en met een persoonlijke touch, inclusief quotes van Kristiina, om de campagne een gezicht te geven.
- Social media-uitingen met vormgeving en tekst die live gaan op de TravMedia kanalen.