Meer maaltijden, minder verspilling
StreetFood is een initiatief van StreetSmart, georganiseerd door HVO Querido, dat jaarlijks in november en december geld ophaalt bij honderd Amsterdamse horecaondernemers voor mensen die dat nodig hebben, zoals dak- en thuislozen en gezinnen in nood. De deelnemende restaurants vragen hun gasten om één euro extra op de rekening te mogen zetten voor dit goede doel. Door de coronamaatregelen is dit helaas niet mogelijk aankomende periode. Daarom is dit alternatief bedacht.
StreetFood is een nieuw initiatief om voedselverspilling tegen te gaan en om Amsterdammers die dat nodig hebben van een gezonde, gratis maaltijd te voorzien. Restaurants die zijn aangesloten zijn gevraagd om van overgebleven voedsel, dat normaal gesproken wordt weggegooid, een maaltijd te bereiden en te doneren aan Amsterdammers in nood. De maaltijden worden in koelkasten gezet die op diverse locaties in Amsterdam zijn geplaatst. Iedereen die dit nodig heeft kan zo’n maaltijd pakken.
Bright8 mocht aanhaken bij dit fantastische initiatief van StreetFood. We ontwikkelden een campagnebeeld en -boodschap die aansluit op StreetSmart en de communicatiedoelstellingen ondersteunt. Met deze campagneboodschap benaderen we de Amsterdamse (horeca)ondernemers die deelnemen aan StreetSmart en daarbuiten. Voor StreetFood hebben we een opvallende huisstijl ontwikkeld die mooi aansluit op de branding van StreetSmart. Om de campagne goed onder de aandacht te brengen hebben we o.a een flyer voor ondernemers ontwikkeld, stickers voor op de koelkasten, een animatievideo voor in de metro en bus en hebben we de website voorzien van een overzichtelijke pagina over StreetFood.
Op dinsdag 10 november 2020 heeft de lancering van StreetFood plaatsgevonden.