Bright8 sluit zich aan bij WTACH

Haarlem – 11 januari 2021

Het Nederlandse creatieve marketing- en PR-bureau Bright8 kondigt met trots haar lidmaatschap aan van de World Tourism Association for Culture and Heritage (WTACH). Door de jarenlange ervaring van Bright8 met internationale travelmarketing kent zij als geen ander de noodzaak van het behoud van cultureel erfgoed. Veel reizigers zijn op zoek naar vakantiebestemmingen met een rijke geschiedenis en authentieke eigenschappen, wat cultureel erfgoed van onschatbare waarde maakt. De missie van de WTACH om dit te koesteren voor volgende generaties sluit hier dan ook perfect bij aan.

De World Tourism Association for Culture and Heritage (WTACH) is een ledenorganisatie die is opgericht om verantwoord toerisme in te zetten om cultureel erfgoed wereldwijd te beschermen. Als WTACH-lid help je bij het opbouwen van een sterke en veerkrachtige industrie die zich concentreert op een verantwoord en duurzaam toerismebeleid. Zoals Chris Flynn, CEO WTACH verkondigde: “Het is goed om te benadrukken dat een bedrijf als Bright8 onze vereniging kan helpen de doelstelling te verwezenlijken om van toerisme echt de beschermer van cultuur en erfgoed te maken.”

Het lidmaatschap komt voor Bright8 op het juiste moment. Fred van Eijk, Senior Advisor bij Bright8: “Het afgelopen jaar heeft ons meer dan ooit doen beseffen dat we cultuur moeten blijven waarderen. Wereldwijd mogen alle bestemmingen trots zijn op hun cultural heritage en deze erfenis vooral levend houden voor de nabije toekomst.”

Voor Bright8 is het verweven van cultureel erfgoed in campagnes en communicatie-uitingen van bestemmingen erg belangrijk. Een goed voorbeeld is een bestemming als Curaçao waar het cultureel erfgoed een belangrijk onderdeel van de beleving van de bezoekers is. Logisch dat de diversiteit en authenticiteit van deze bestemming in campagnes een belangrijke plek krijgen.

Curaçao carnaval
Kihnu eiland, Estland