Strategie

Je wil gezien worden, opvallen binnen jouw doelgroep, eruit springen en onthouden worden; een merkstrategie zorgt daar allemaal voor. En gelukkig voor jou, weten wij precies hoe we daarvoor moeten zorgen. Hoe? Dat zullen we je laten zien.

Waarom heb je een merkstrategie nodig?

We zorgen voor concrete inzichten en een frisse blik op zaken waar je zelf niet uit komt en we bepalen een duidelijke, effectieve richting voor jouw bedrijf. Klinkt goed? Oké, laten we beginnen.

Leer jouw bedrijf kennen

De achtergrond van jouw bedrijf is cruciaal bij het op maat maken van een merkstrategie. We zullen zelf informatie gaan verzamelen over jouw product of diensten, doelen, doelgroep en concurrenten, en ondertussen zullen we alvast wat aantekeningen maken over wat jou uniek maakt.

De brainstorm

We duiken in elk aspect en detail van het voorstel, de doelgroep, de bedrijfscultuur, de concurrentie en de trends in de markt. Geen vraag blijft onbeantwoord.

De nieuwe merkstrategie en positionering

Oké, we zijn nu helemaal op de hoogte over jouw bedrijf. Het is tijd om een nieuwe merkpositionering te bepalen. We hebben een paar weken nodig om een uitgebreide presentatie te maken, waarin we uit de doeken doen hoe we zijn gekomen tot jouw nieuwe merkpositionering, waar deze voor staat en waarom de positionering werkt.

Sleutelelementen in deze presentatie:

  • een duidelijk overzicht van jouw huidige situatie en positie in de markt
  • een overzicht van de gewenste situatie: waar in de markt zou je willen staan?
  • een uitgebreide analyse van de doelgroep
  • de communicatiemiddelen
  • de merkbelofte
  • de merkpositionering: de boodschap, het verhaal achter het merk en het statement

Door het doen van al die research, en het analyseren ervan, weten we zeker dat jouw merkpositionering en strategie overeenkomen met wat je te bieden hebt aan jouw doelgroep en diens specifieke eisen. . Deze USP is simpel en duidelijk verwoord en zal ervoor zorgen dat je altijd jouw doelgroep bereikt. Vervolgens motiveren we onze bevindingen nog eens en vatten we de positionering samen, kernachtig in een paar alinea’s. En – als dat nodig is – doen we dat ook voor de merkmissie en de visie op de toekomst.

De merkstrategie

de boodschap,
het merkverhaal &
mission statement

Het creatieve concept

Een frisse kijk op
interne en externe communicatie

Het creatieve concept

Dit is het deel waar alle elementen samenkomen: het creatieve concept. Nadat je een concrete merkstrategie hebt gezien, kan je waarschijnlijk niet wachten om het allemaal in actie te zien. Het creatieve concept zal de basis vormen van het ‘Grote Idee’ achter al jouw communicatie en bevat de visuele én tekstuele elementen die jouw merk neer zetten, verzameld in een brand book.

Sleutel elementen in het creatieve concept:

  • een slogan
  • een visuele identiteit met een scala aan designelementen
  • een tone of voice
  • een frisse blik op communicatie, zowel intern als extern

Met dit pakket ben je goed voorbereid voor de komende jaren en het zal een welkome aanvulling zijn op de visuele identiteit die je al hebt. Onze in-house studio kan alle creatieve uitingen ontwikkelen die nodig zijn om dit concept effectief te communiceren. Op onze creatie pagina zie je wat we nog meer voor je kunnen doen.