Voortbouwend op onze succesvolle samenwerking met Raisin, ontwikkelde Bright8 voor 2025 een nieuwe televisiereclame. In de nieuwe campagne verbinden we financiële empowerment met alledaagse familiemomenten in de Ierse en Nederlandse markten. We stapten af van onze eerdere animatieconcepten en kozen bij deze campagne voor een meer intieme benadering, met een warme familiescène in een gezellige keuken.
In de commercial zien we een vader die vol vertrouwen zijn spaargeld beheert via het Raisin-platform. Ondertussen bereidt zijn dochter pizza en zet de moeder een salade op tafel. Deze alledaagse setting brengt de kernboodschap helder over: Raisin regelt je financiën, zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is.
Het verhaal benadrukt op een duidelijke manier de belangrijkste voordelen van Raisin: hoge rentetarieven, één veilig account en toegang tot Europese banken. Tegelijkertijd breekt Raisin met het idee dat je heel wat moet opofferen om te kunnen sparen. In plaats daarvan laat de commercial zien hoe je de controle krijgt over je eigen financiële toekomst en over de reis die je spaargeld aflegt.
De commercial maakt gebruik van warme en natuurlijke beelden, waardoor de boodschap je op een persoonlijke en emotionele manier raakt: als je jouw financiën regelt met Raisin, heb je meer tijd om te genieten van de dingen die echt belangrijk zijn in het leven. In de commercial hebben we de krachtige tagline “Easy, flexible, secure” behouden, maar is de visuele storytelling geëvolueerd zodat het publiek in Nederland en Ierland zich nog persoonlijker aangesproken voelt.