Raisin
Creatieve campagnes voor Europa’s meest toonaangevende innovatieve fintechplatform
Voor deze campagnes zette Bright8 meerdere expertises van haar full-service portfolio in. Met de nadruk op onze creatieve kracht en onze kennis en ervaring in mediabuying. We deden uitgebreid onderzoek naar de financiële houding en het gedrag van consumenten in beide landen. Op basis van dit onderzoek ontwikkelden we twee onderscheidende, creatieve concepten die naadloos aansloten bij de unieke kenmerken van elk land én bij de wensen en voorkeuren van de consumenten in beide landen.
“De samenwerking met Raisin Bank bij deze campagne was een geweldige ervaring,” vertelt David de Smit, Managing Director bij Bright8. “Ons doel was een campagne neerzetten die de innovatieve financiële oplossingen van Raisin in de spotlights zet én die aansluit bij verschillende doelgroepen. Door te focussen op gemak, transparantie en klantvoordeel hebben we een boodschap ontwikkeld die perfect aansluit bij de kernwaarden en groeivisie van Raisin Bank. We zijn er trots op dat we deel mogen uitmaken van deze mooie uitbreiding van Raisin, en we kijken uit naar de verdere groei van het bedrijf.”
– David de Smit, Managing Director.
Fullservice expertises in actie
In de verzadigde Nederlandse markt kozen we voor een commercial met een animatie van een sympathiek superheld-varkentje. Daarmee trokken we direct de aandacht, onderstreepten we de kracht van aantrekkelijke spaarmogelijkheden en lieten we een blijvende indruk achter. De boodschap van het concept was glashelder: met het platform van Raisin haal je méér uit je spaargeld dan bij een traditionele bank.
Voor Ierland kozen we voor een totaal andere aanpak. We maakten een sierlijke line-drawing-animatie over verschillende activiteiten die je kunt doen in je vrije tijd. Daarmee benadrukten we de tijd die je als klant overhoudt als Raisin je spaargeld beheert. De animatie sloot af met de pay-off “Easy, flexible, secure” en liet de concurrerende rentes zien.
Strategische inkoop van media
Onze mediaplanners deden slimme aankopen tijdens de campagneperiode. Vooral tijdens de Olympische Spelen, toen onze doelgroepen andere kijkpatronen en een ander mediaconsumptiegedrag vertoonden. Op basis van die inzichten optimaliseerden we onze mediastrategie. Zo kochten we primetime-televisiespots in bij grote zenders en zetten we radioreclame in bij populaire zenders in zowel Nederland als Ierland. Daarnaast ontwikkelden we zorgvuldig geplande out-of-home-advertising in drukbezochte, welvarende buurten.
Dit werd allemaal gecombineerd met een uitgebreide set digitale assets voor performance marketing. Deze geïntegreerde aanpak zorgde voor de contactfrequentie die we nodig hadden om de bewustwording van het merk Raisin te vergroten.
Succes als basis voor verdere groei
Het succes van de eerste campagne leidde tot meerdere vervolgcampagnes. Waaronder een extra campagne en een nieuwe televisiereclame met nieuwe, creatieve elementen. Door voor iedere markt een uniek concept te ontwikkelen en tegelijk de kernboodschap te behouden, heeft Raisin in beide landen haar positie versterkt én vergroot.
Samenwerking met Raisin
Onze voortdurende samenwerking met Raisin blijft zich ontwikkelen. Met nieuwe creatieve concepten en campagnes die voortbouwen op de sterke basis die we tijdens onze eerste samenwerking hebben neergezet.