Sterk beheer van sociale woningbouw
en studentenhuisvesting
Een beter geheel
Waar Bright8 sterk in is? De dienstverlening voor onze klant als geheel te zien. Ons team keek voor Hercules naar de gehele flow van de Nederlandse content. Tijdens het migratieproces van de oude naar de nieuwe site stonden duidelijkheid en eenvoud in de content én de organisatie voorop.
Oog voor vernieuwing
De wereld van vastgoed en woningcorporaties is competitief en veranderlijk. Hercules was toe aan een herdefiniëring van hun plek in de markt en een upgrade van hun merkidentiteit en presentatie. Ons team ontwikkelde hiervoor een strategie en positionering, inclusief re-design van het logo en een concept. Dat alles kwam samen op een gloednieuwe website en nieuw marketingmateriaal.
Onze positionerings-expert kijkt naast de doelen van alle stakeholders, ook naar de voorkeuren en behoeftes van de doelgroep. Wat zijn de waarden en motivaties van (potentiële) gebruikers? Door dit te begrijpen, kun je de positionering neer gaan zetten. Met relevante content, een sterk ontwerp en effectieve communicatie bereik je de doelgroep. Sociale woningbouwcorporaties in Nederland zijn divers, maar zijn er allemaal op uit de huurder zo goed mogelijk te bedienen. Hoe kan dit dan beter dan door het sterk neerzetten van het merk van hun belangrijkste softwareleverancier?
Wanneer een logo spreekt
Het logo inclusief huis met schuin dak was toe aan vernieuwing. Tijd voor een dynamisch beeld met de blik op de toekomst.
Ons nieuwe logo is eenvoudig, maar brengt veel elementen samen. De twee afzonderlijke vlakken werken als een plattegrond van een woonruimte. Deze vlakken kunnen flexibel worden toegepast, afzonderlijk of samen. Strak, maar organisch. Ze roepen gemeenschap op, het ‘samen leven’ in plaats van een geïsoleerd bestaan. Dit community-leven wordt nog meer benadrukt door het afwisselende tegeltjespatroon dat de vele flatgebouwen die in Nederland aan sociale woningbouw zijn gewijd, weerspiegelt.
De twee tegenover elkaar liggende vlakken vormen samen een rechthoek dat terugkomt in het gekozen lettertype voor de naam Hercules. Elke letter reflecteert de vorm van het motief. Daarnaast doet het gekozen font denken aan de manier waarop plattegronden worden gepresenteerd.
We kozen voor warme kleuren. Kleuren die staan voor het Hollandse ‘gezellig’, huiselijk en comfortabel en die tegelijkertijd de afzonderlijke ruimtes met hun eigen functies aanduiden. Het scherpere groen staat voor het duurzame en groene (buiten)leven.
Het logo is in zijn geheel een prettige, sterke en moderne representatie van Hercules en zijn plek in de markt.
Hercules Social Housing B.V. levert specialistische software voor woningcorporaties en studentenhuisvesters in Nederland.