GARDENA
Holistische communicatiestrategie én uitwerking voor een premium tuin- en lifestylemerk
Naast het ontwikkelen van innovatieve producten heeft GARDENA zich gepositioneerd als een vertrouwde partner die tuiniers ondersteund met diepgaande kennis en inspiratie.
Naadloze mix van strategie en creativiteit
Bright8 werd gekozen vanwege de naadloze mix van strategie, creativiteit, campagnes en PR én de diepgaande kennis en ervaring in diverse markten. Wij lokaliseren namelijk elk aspect: van strategie en message house tot social media posts en content. Op die manier kunnen we in-house PR en meertalige content perfect afstemmen op elke markt.
We ontwikkelden een 360-aanpak om de aanwezigheid van GARDENA in zowel de handels- als lifestyle-sectoren te vergroten. We stemden de brand purpose van GARDENA – het leven van mensen verrijken door te tuinieren – af op boodschappen rondom lifestyle, duurzaamheid en de veelzijdigheid van de producten.
Onze aanpak gaat dan ook verder dan een productgerichte focus; we omarmen de bredere merkwaarden van GARDENA. Op die manier bouwen we blijvende connecties op met de doelgroepen. We communiceren deze waarden, en de premium aanbiedingen, op een manier die sterk resoneert bij zowel consumenten als handelspartners. Zo positioneren we GARDENA als meer dan een fabrikant van producten.
Multichannel uitwerking
We ontwikkelden een strategie om zowel de media als consumenten te bereiken. In deze strategie integreerden we earned media en owned media in Nederland en België. We benaderden proactief toonaangevende tuin- en lifestylemedia in B2B- en B2C. Met deze media hebben we sterke relaties opgebouwd om media-aandacht te genereren met pakkende storytelling. Over seizoensgebonden tuintips, duurzaamheidsthema’s en persbijeenkomsten.
Ons team identificeert continu relevante influencers in beide landen om authentieke content te ontwikkelen en om engagement met tuinliefhebbers te stimuleren. Op die manier zorgen we voor meer zichtbaarheid van het GARDENA-merk binnen de relevante markten. Verder ontwikkelen we elke maand sociale media-content voor platforms zoals Instagram en Facebook. Met deze content zorgen we voor meer engagement met de online community en voor meer brand loyalty.
Een grensverleggende samenwerking
Bij Bright8 integreren we strategie en creativiteit. Door dit te combineren met onze in-
house capaciteiten kunnen we een samenhangende campagne ontwikkelen waarmee we zowel traditionele als moderne marketingkanalen optimaal benutten.
Als vertrouwde partner van GARDENA coördineren we meerdere aspecten van hun communicatiestrategie. Zoals contentcreatie, media-outreach en de samenwerking met influencers. Onze holistische benadering zorgt voor consistentie op alle touchpoints. Die aanpak heeft de positie van GARDENA als een premium lifestylemerk binnen de tuiniersbranche enorm versterkt.