Strategische wervings­campagne voor leiders in de logistieke sector

DHL Supply Chain Nederland is een divisie binnen de DPDHL Group, de wereldwijde marktleider in logistieke dienstverlening. In een tijd waarin online klanten razendsnelle en naadloze leveringen eisen, speelt de supply chain van DHL een cruciale rol. In Nederland heeft DHL Supply Chain 26 verschillende locaties, verspreid over het zuiden van Nederland en België. Voor deze locaties is er continu vraag naar twee belangrijke functies: nieuwe teamleiders en shift leaders.
DHL ging op zoek naar een partner die de organisatie door en door begrijpt en ondersteuning kon bieden bij de werving van gekwalificeerde kandidaten voor deze functies.

Communicatiestrategie met twee pijlers

Bright8 ontwikkelde een uitgebreide communicatiestrategie met twee hoofddoelen. Het eerste doel was om de awareness van de voordelen van werken bij DHL Supply Chain te vergroten. Het tweede doel bestond uit het benadrukken van specifieke voordelen, zodat er een constante toestroom van hoogwaardige kandidaten ontstaat voor de beoogde functies.

Onze aanpak werd strategisch afgestemd op zorgvuldig geselecteerde doelgroepen. In eerste instantie leverden we algemene informatie, maar al snel schakelden we over op het delen van concrete details. Met de campagne wilden we twee aspecten benadrukken:

  1. De reputatie van DHL als wereldwijde marktleider in de logistieke sector.
  2. De unieke groeikansen binnen de Nederlandse organisatie.

We legden daarbij sterk de nadruk op het lokaliseren van de content, zodat deze perfect aansloot bij potentiële kandidaten in specifieke regio’s.

Multichannel digitale campagne

Op basis van uitgebreid onderzoek naar trends in werving en naar het gedrag van potentiële kandidaten ontwikkelden we een doordachte channelmix om het maximale uit targeting, bereik en contactfrequentie te halen.

Onze strategie was gebaseerd op:

  • LinkedIn voor professioneel netwerken
  • Instagram en TikTok voor bredere awareness
  • Strategische searchcampagnes
  • Indeed voor directe promoties van de vacatures en voor interactie.
De campagne vroeg om een totaal nieuwe benadering om een zeer specifieke doelgroep te bereiken die traditionele recruiters meestal moeilijk weten te vinden. We doken diep in de leefwereld van de beoogde kandidaten. Zo keken we niet alleen naar hun mediagebruik en carrière-ambities, maar onderzochten we ook de factoren die invloed hebben op de besluitvorming. Voor elk platform ontwikkelden we content op maat. Content die perfect was afgestemd op de unieke kenmerken van elk platform én op de voorkeuren van potentiële teamleiders en shift leaders.

Ons messaging-framework ging veel verder dan standaard wervingscommunicatie. Onze campagne bracht de dynamische praktijk van moderne supply chain- en warehousecarrières in beeld, waarbij de drie belangrijkste kenmerken van de hedendaagse logistieke sector centraal stonden: innovatie, technologie en groeikansen.

We lieten duidelijk zien hoe DHL aantrekkelijke carrièrepaden creëert voor jonge professionals die aan het begin van hun loopbaan staan. Daarbij legden we de nadruk op doorgroeimogelijkheden en op de dynamische, toekomstgerichte werkomgeving binnen de DHL-operaties.

Directe en meetbare resultaten

De indrukwekkende resultaten spraken voor zich en lieten al snel zien hoe effectief onze strategie was. De campagne liep een jaar en binnen de eerste maand leverde Bright8 al 20% van het beoogde aantal leads: een duidelijk bewijs van de effectiviteit van onze aanpak, waarbij we zeer gerichte targeting combineerden met specifieke creatieve content en het slim inzetten van de juiste digitale kanalen.

DHL Supply Chain Nederland is een divisie binnen de DPDHL Group, de wereldwijde marktleider in logistieke dienstverlening.

Interesse in een samenwerking?