Slimme visie,
nog slimmere missie
Het Zwitserse Bachem is gespecialiseerd in de ontwikkeling en productie van peptiden en oligonucleotiden voor de farmaceutische en biotechnologische sector wereldwijd. Peptiden en oligonucleotiden zijn twee van de meest interessante moleculaire platforms voor het maken van bioactieve materialen en belangrijke ingrediënten voor de ontwikkeling van innovatieve geneesmiddelen en geavanceerde schoonheidsproducten.
Bachem is opgericht in 1971 en staat bekend om de productie van peptiden, generieke geneesmiddelen (actieve farmaceutische ingrediënten) en cosmetica. Sinds kort gebruiken ze hun expertise en middelen voor de productie van oligonucleotiden, de nieuwste moleculaire platforms voor genetisch onderzoek, DNA-sequentiebepaling, therapeutica, genbewerking, DNA- en RNA-diagnostiek, bio- en nanotechnologie en farmacokinetiek en farmacodynamiek. Bachem is ook bewust bezig met duurzaamheid – in lijn met onze specialisatie in ESG-communicatie.
Bachem benaderde Bright8 voor het opstellen van een samenhangende strategie om hun media-inzet naar een hoger niveau te tillen, eentje die verder reikt dan alleen het inkopen van media. Daarnaast zochten ze een slimmere manier om hun oligonucleotiden wereldwijd onder de aandacht te brengen.
We kennen de markt
en weten hoe die werkt
Een van onze sterke punten is onze kennis van zeer uiteenlopende markten. De farmaceutische, biotechnologische en biowetenschappelijke industrieën kennen we op wereldwijde schaal als onze broekzak! Hierdoor begrijpen we niet alleen de markten waarbinnen Bachem opereert, maar weten we ook hoe we binnen het medialandschap moeten bewegen om de doelen van onze klanten op een uniek Bright8-niveau te realiseren.
Kennen we een bepaalde markt nog niet goed genoeg, dan duiken we daar volledig in. Onze prioriteit is het volledig grip hebben op het stakeholderlandschap en deze tot in detail begrijpen. Alleen zo kunnen we de bewustwordings- en leadgeneratiedoelstellingen van onze klant zo goed mogelijk dienen.
Voor Bachem namen we de tijd om een complex media-inkoopplan 2023 op te stellen voor elk van de vijf verticale pijlers; algemene bekendheid van Bachem, peptiden, generieke geneesmiddelen, oligonucleotiden en specialismes (waaronder cosmetica). Dit mediaplan ging uit van meerdere doelstellingen en mediastromen. Ons plan richt zich op het ontwikkelen van slimme campagnes en hypertargeting van het beoogde publiek via branding, bereik, leadgeneratie en betrokkenheid, met behulp van displaybanners, LinkedIn-advertenties en media bij vakbladen.
Super slimme strategie
Onze hypertargeting-strategie stelt ons in staat om het budget van de klant efficiënt in te zetten voor de meest relevante doelgroepsegmenten. Hierdoor worden verspilde impressies en clicks beperkt. Door in te zoomen op degenen die waarschijnlijk meer geïnteresseerd zijn in de producten of diensten van uw klant, optimaliseren we de reclame-uitgaven en wordt een betere return on investment (ROI) behaald. Met onze digitale campagnes via social media zoals LinkedIn, kunnen we ons richten op mensen binnen een bepaalde professionele omgeving. Voor het vergroten van de geloofwaardigheid en autoriteit van Bachem binnen de biotechnolische en farmaceutische industrie, maken we een nauwkeurige selectie van kanalen van derden (zoals whitepapers en webinars) voor het genereren van leads.
Zoals altijd richt onze strategie zich op een optimale contactfrequentie, het specificeren van targetingopties en de fase van de salesfunnel waarin de potentiële klant zich bevindt. Zo blijft verspilling beperkt en bereikt onze klant via het juiste medium, de juiste mensen op het juiste moment.
Als aanvulling op onze strategie produceert onze in-house studio digitale display banners, animaties en digitale advertenties.
Lokaal, globaal, glokaal… het kan allemaal
Bright8 kent geen grenzen. We werken met even veel liefde voor onze Nederlandse klanten, als voor klanten in andere delen van de wereld. Bachem is een gevestigde naam in de biotech industrie en heeft een globaal bereik. Dat is voor ons geen enkel probleem; ons internationale team spreekt vele talen.
Bachem is een toonaangevend, innovatie-gedreven bedrijf, gespecialiseerd in de ontwikkeling en productie van peptiden en oligonucleotiden. Bachem is gevestigd in Zwitserland en heeft klanten in Europa, de VS en Azië.