Haarlem – 2 juni 2020
Fred van Eijk heeft zich als Senior Advisor verbonden aan marketing- en PR-bureau Bright8. Dit Haarlemse bureau brengt strategie, creatie en PR bij elkaar in effectieve campagnes voor klanten in, onder andere, de reisbranche.
David de Smit, oprichter en Managing Director: “Ik ben heel trots dat iemand met zo’n staat van dienst gekozen heeft voor een relatief klein en jong bureau om zijn kennis en ervaring in te zetten. Met Fred hebben we iemand aan boord gehaald die met zijn internationale ervaring en zijn achtergrond in marketing en travel onze onderneming en onze klanten op strategisch niveau kan ondersteunen. Daarnaast is Fred een bekend gezicht in de wereld van Public Relations en lifestyle media.”
Van Eijk is sinds 15 jaar als Founder en Managing Director betrokken bij de indrukwekkende groei van Travel Counsellors in Nederland en België. Hij benadrukt dat hij betrokken zal blijven bij die organisatie en zeker ook bij de zelfstandige reisadviseurs die zijn verbonden aan deze organisatie. “Voor mij was het tijd om me verder te ontwikkelen. Ik kan veel van de dagelijkse gang van zaken met een gerust hart over laten aan het managementteam waardoor ik tijd kan vrijmaken om deze extra uitdaging aan te gaan.” Van Eijk was eerder CEO van de Qatar Tourism Authority en de CEO van de Travel Counsellors groep in Australië.
Bright8 is eind 2019 opgericht nadat De Smit zijn belang in marketingbureau Bengelmedia en PR-bureau PRESSURE had overdragen aan zijn compagnon. “We zijn eind december met een klein team en een aantal klanten aan de slag gegaan en zijn de afgelopen maanden behoorlijk gegroeid. Ondanks de domper die corona in de markt heeft veroorzaakt, zien we kansen. Juist nu is er een sterke vraag naar creatieve, flexibele bureaus die snel kunnen schakelen. Bij ons zit de klant direct aan tafel met de persoon die de strategie, creatie of campagne ontwikkelt. Dat we snel kunnen anticiperen hebben we laten zien de afgelopen tijd met creatieve uitingen die we in hele korte tijd hebben ontwikkeld voor onder andere het Curaçao Tourist Board en Switzerland Tourism, om zo in te springen op de actualiteit.”