Zwitserland Toerisme

Hypertargeting Recovery Campagne

Reizigers bekend maken met Zwitserland door middel van hypertargeting met duidelijke, uitnodigende visuals en gepersonaliseerde boodschappen.

 

Vrijheid en ruimte

Met een overvloed aan ruimte en frisse buitenlucht is Zwitserland een geweldige pek om naartoe op vakantie te gaan. Wij hebben, samen met Zwitserland, meerdere campagnes ontworpen. De meest recente is van vlak nadat de grenzen weer geopend werden na de COVID-19 uitbraak. Toen bekend werd dat reizen weer mogelijk was, hebben wij de boodschap van deze campagne zodanig geformuleerd dat hij aansloot bij deze nieuwe tijden en de informatie bevatte waar reizigers op dat moment naar op zoek waren. Met deze campagne is een bereik behaald van zo’n 14 miljoen. Daarnaast is een hoog aantal kwalitatieve websitebezoeken gegenereerd met een hoge sessieduur en veel bekeken pagina’s.

De strategie – recover en rediscover

Zoals bij al onze projecten, zijn wij gestart met het opstellen van de doelgroepsegmentatie en het creëren van een strategie. Om er zo zeker van te zijn dat de campagne er niet alleen op deze manier goed uitziet, maar ook zo effectief mogelijk is. In de recovery campagne werd de focus gelegd op de bewegingsvrijheid, ruimte, frisse lucht en de kracht die de natuur je geeft. Wij hebben Zwitserland gepositioneerd als een goed georganiseerde, exclusieve plek die aanvoelt als een veilig thuis weg van huis.

Hypertargeting

Hypertargeting is een ideale manier om een specifieke doelgroep te bereiken en relevante, persoonlijke boodschappen over te brengen. Wij hebben verschillende persona’s gecreëerd, die onze belangrijkste doelgroepen vertegenwoordigden binnen deze campagne. Vervolgens werd per persona de belangrijkste boodschap geformuleerd en richting de specifieke doelgroep gecommuniceerd door middel van hypertargeting. Door deze manier van targeting als extra dimensie toe te passen kunnen we vaak meer kwalitatieve leads genereren en geef je de ROI een boost.

De hypertargetingcampagne bevatte visuals voor verschillende gebieden in Zwitserland; Bern, het meer van Genève, Graubünden, Ticino and Wallis.

Recovery visuals

Ons creatieve team pitchte meerdere ideeën voor het visuele ontwerp voor deze recovery campagne. Samen met de opdrachtgever hebben we gekozen voor een emotionele boodschap van vrijheid en ruimte, de optie die hieronder getoond wordt. Deze voelt eenvoudig aan en laat de boodschap duidelijk overkomen met gedurfde, duidelijke letters en woorden. De indrukwekkende fotografie staat centraal en neemt je mee naar de schoonheid van dit land en de verschillende dingen die het biedt voor elke reiziger.

 

  • HTML5 banners
  • GIF-advertenties voor social media
  • Speed videos voor social media
  • Een algemene campagnevideo

Zwitserland Toerisme is verantwoordelijk voor het toerisme naar Zwitserland. Ze etaleren de mooiste plekken, leukste to do’s, beste accommodaties en helpen je met je reis naar Zwitserland. Wij helpen met verschillende marketingcampagnes in Europa.