Kverneland

Merkpositionering & strategie

De toekomst van landbouw

Kverneland Group is een van marktleiders in het ontwikkelen, produceren en distribueren van machines en diensten voor de landbouw. Een van die machines is de Kverneland Disc Spreader, een succesnummer uit het Kverneland portfolio van producten voor gewasverzorging. Maar hoe blijf je in deze internationale omgeving vooruit lopen? En hoe behoud je die leidende positie? Laat het maar aan ons team over om dat uit te zoeken.

Goede research betekent geweldige positionering

Onze vergaande kennis en kunde binnen de marketingstrategie en merkpositionering maakten ons een aantrekkelijke partner voor Kverneland om mee te werken. Ze vroegen ons deze vaardigheden in te zetten om een aangescherpte positionering voor ze te creëren, die zichtbaar is in alle drie de peilers: productpropositie, marketing en sales. Natuurlijk gingen we meteen aan de slag.

Researchhelden

Een goede merkpositionering vraagt een heleboel informatie en research. We moeten elk detail van het huidige merk weten, zodat we één kunnen worden met het merk en het kunnen begrijpen alsof het ons eigen merk is. Na het doen van deskresearch een het doorspitten van de input die we van onze klant hebben gekregen, is het tijd voor de brainstorm. Dat is het moment waarop de ideeën echt van de grond komen.. En dat is het moment waarop het echt van de grond komt. Het doel van deze brainstorm was in dit geval om informatie te verzamelen over kunstmeststrooiers, meer informatie dan we tot nu toe hadden gevonden. Met een geselecteerd gezelschap, van ons en van de klant, kwamen we tot waar het écht om ging en hoorden we verschillende meningen over wat belangrijk was voor het merk.

De positionering

Al die informatie transformeert vervolgens op magische wijze in een merkpositionering – geintje natuurlijk. Na het ordenen van onze aantekeningen van de brainstorm en deskresearch, is het tijd om alle informatie te stroomlijnen en zodoende hiaten, kansen en patronen te ontdekken die we kunnen gebruiken voor de positionering. Vervolgens presenteerden we deze aan Kverneland, waarbij we niet alleen vertelden tot welke positionering we waren gekomen, maar ook over de route daar naartoe. In dit geval bevatte de positionering elementen van visie en een missie, maar ook de marketingboodschap waar de focus in de communicatie op zou moeten liggen. Om de koppeling met sales te maken wordt een buying funnel geschetst, samengevat met de belangrijkste stappen voor elke fase.

Volgende stappen

De presentatie met betrekking tot de positionering van Kverneland werd erg goed ontvangen, dus hoe nu verder? Nu is het tijd om al deze informatie te vertalen in een creatief concept. Op dit moment is ons creatieve team bezig met het visualiseren en conceptualiseren om de merkpositionering tot leven te brengen. Je zult nog even geduld moeten hebben om te zien wat het resultaat is; we houden je op de hoogte.

Wil je meer weten over hoe we een merkstrategie en positionering creëren? Een gedetailleerd overzicht van onze werkwijze vind je op onze pagina Strategie. Of zeg ons gewoon even gedag, we beantwoorden graag je vragen.

Kverneland Group is een internationaal vooruitstrevend bedrijf wat verantwoordelijk is voor innovatie, creatie en distributie van landbouwwerktuigen. Ze willen bijdragen aan duurzame landbouw om de groeiende wereldbevolking te blijven voorzien van goed voedsel.