Curaçao Tourist Board

Curaçao fullservice marketing & PR

Van strategie tot creatie en het uitvoeren van campagnes: als fullservice marketing & PR-bureau zorgt Bright8 voor al deze elementen. Benieuwd naar wat dat precies inhoudt? Dan ben je hier op de juiste plek.

 

Zo fullservice als het maar kan

Het Curaçao Tourist Board Europe (CTBE) is verantwoordelijk voor de promotie van deze zonnige vakantiebestemming voor zowel consumenten als zakelijke relaties. Voor Curaçao is Bright8 het fullservice marketing & PR-bureau voor Nederland en Duitsland. Wij zijn verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met marketing, media en PR voor zowel de B-to-C-campagnes als communicatie richting de partners en reisindustrie.

Strategie en herpositionering

Zo ontwikkelden we de uitrol van de internationale campagne ‘Feel it for yourself’ in Nederland en Duitsland. Dat betekent dat alle copy, beelden en ook de look & feel aangepast moest worden, zodat deze relevant zouden zijn voor de markt en doelgroep die daarbij hoort. Een perfecte klus voor ons creatieve team.

Marketing en mediaplan

Elk jaar bepalen we een overall communicatiestrategie op basis van de situatie in de markt en de doelstellingen, en zetten we deze strategie om in marketing en PR-tactieken. Voor marketing ontwikkelen we een marketing- en mediaplan en voor de PR een PR-plan met storylines, angles en activiteiten, persreizen en -events, ook influencers.

We creëren bijpassende content en marketingmateriaal met mooie visuals en de juiste copy. Als dat allemaal klaar is kunnen we volop beginnen met de campagne, en kiezen we voor bepaalde momenten in het jaar waarin we weten dat de doelgroep bezig is met oriëntatie. Bijvoorbeeld het begin van het jaar, wanneer de meeste vakantieboekingen plaatsvinden. Op deze manier versterken we ook de partners op het eiland en in Nederland.

Met een groot netwerk van redacties en journalisten werken wij ook aan media-inkoop en branded content voor lifestyle magazines.

PR

Wij zien PR als een cruciaal deel van marketing en daarom wordt altijd gezorgd dat deze aansluit op de strategie. Net zoals bij campagnes houden wij rekening met de periodes wanneer potentiele reizigers aan het oriënteren zijn en spelen hierop in met meerdere touch points. Zo komt de doelgroep meerdere keren in contact met Curaçao en alles wat het land te bieden heeft.

We blijven altijd in contact met redacties van bladen om in te spelen op de content die zij gaan delen en we houden daarnaast rekening met festivals en evenementen in Curaçao en Nederland waar we op in kunnen haken.

Verder voeren we ook specifieke PR-disciplines uit zoals Crisis PR (bijvoorbeeld met de COVID-19 uitbraak), woordvoering en het schrijven van persberichten.

Pers & Influencer Trips

Daarnaast worden regelmatig persreizen voor redactie en influencers naar Curaçao georganiseerd om zo mooie content te creëren en meer mensen te bereiken via de social kanalen. Voor elke trip bedenken we een specifieke angle/thema om zo de authentieke en diverse thema’s van het eiland te kunnen laten zien. Lees meer

Hoofdsponsor Ajax

Curaçao is sinds begin dit jaar één van de hoofdsponsors van Ajax. Het logo op de mouw van het shirt is een van de vele uitingen waarin Curaçao zichtbaar zal zijn rond en tijdens de wedstrijden en waarmee Curaçao ook in de televisie-uitzendingen de hele wereld over zal gaan.

Ook in het stadion worden er tijdens de wedstrijden Curaçao-uitingen getoond. Lees meer

Trade PR en B-2-B communicatie

We ondersteunen het CTBE-kantoor in Den Haag om te zorgen dat alle communicatie met reisagenten, touroperators en travel trade pers soepel verloopt. Daarnaast zorgen we voor presentaties en al het marketingmateriaal voor trade partners.

Het Curaçao Tourist Board Europe (CTBE) is verantwoordelijk voor alle marketing in Europa voor Curaçao. Alle uitingen die je in Europa tegenkomt worden verzorgd door Bright8. Van banners tot aan radiocampagnes.