Visit Estonia

Hoe wij ervoor zorgen dat professionals in de reisbranche alles weten over het adembenemende Estland

Met gebruik van ons netwerk en onze expertise in de travelindustrie hebben we een B2B travel marketingcampagne opgezet voor Visit Estonia

Een middeleeuwse stad in een modern jasje, magische natuur met moerassen, bossen en een oneindige kustlijn – Estland heeft veel te bieden als reisbestemming. Deze keer hoeven we het niet aan jou te verkopen, maar aan de professionals uit de reisbranche in Nederland. We werken samen met het team achter Visit Estonia voor een B2B travel marketingcampagne. Recent is de campagne gelanceerd om Visit Estonia te introduceren aan de Nederlandse reisbranche.

Expertise in de Nederlandse reisbranche

Wij zijn al meer dan 15 jaar actief in de reisbranche. Het Bright8 team heeft veel persoonlijke relaties in de reisbranche – en daar maken we dankbaar gebruik van. Door jouw boodschap in de juiste e-learnings, platforms en B2B-media te krijgen creëren wij meer aandacht en bekendheid voor jouw bestemming.

Wat maakt Estland zo uniek?

Voordat we aan communicatieuitingen beginnen, ongeacht het project, willen wij alles weten over wat we aan het promoten zijn. Voor Estland betekende dat goed onderzoek doen. Brochures, video’s, artikelen en online workshops zijn we ingedoken voor informatie. De leukste tips en plekjes, de beste tijd om te gaan, grappige feitjes, hotels en accommodaties, valuta – we kunnen nu gerust zeggen dat wij experts zijn op het gebied van Estland. Daarna maakten we een positionering en een contentplan voor de e-learning op basis van ons onderzoek en kennis over wat professionals in de reisbranche willen en moeten weten.

De B2B travel marketingcampagne

Om de Estland campagne te lanceren en het Visit Estonia team te introduceren aan de reisbranche, hebben we een e-learning in elkaar gezet voor het TravEcademy platform. Ook is er een inspirerende Estland landingspagina gecreëerd voor op de Ecademy network, helemaal toegewijd aan Estland. De content voor deze pagina is door het creatieve team gemaakt en bestaat uit tekst, beelden, video, en contactgegevens voor het team om 5.600 terugkerende bezoekers te inspireren en informeren over het adembenemende Estland.

Maar net zo belangrijk als de e-learning is hoe we traffic naar de e-learning genereren. Hiervoor hebben we een mediamix gemaakt om aandacht te trekken via verschillende kanalen, offline en online. Hieronder valt:

  • Een campagne met winactie voor de reisagenten die de e-learning hebben gevolgd en banners op Travmedia om deze prijs uit te lichten.
  • Een interview met Kristiina (Projectmanager Trade Marketing Visit Estonia), gepubliceerd in het TravMagazine tijdschrift.
  • Een persbericht voor de reisbranche.
  • Tijdschriftadvertenties in de online editie van TravelPro.
  • Banners in de Visit Estonia look & feel en met een persoonlijke touch, inclusief quotes van Kristiina, om de campagne een gezicht te geven.
  • Social media-uitingen met vormgeving en tekst die live gaan op de TravMedia kanalen.

Visit Estonia is verantwoordelijk voor het toerisme naar Estland. Ze proberen reizigers te enthousiasmeren om een reis naar Estland te maken. Het land is een verborgen parel en zeker de moeite waard om een keer te bezoeken.