Curaçao lanceert @HOME in Curaçao, convenient working & living

Willemstad 15 februari 2021

De overheid van Curaçao introduceert ‘@HOME in Curaçao’ om reizigers te verwelkomen die op zoek zijn naar een ‘home away from home’. Het programma biedt remote workers, bezoekers die langere tijd willen blijven en investeerders de mogelijkheid om gemakkelijker toegang tot Curaçao te krijgen.

Door de COVID-19-pandemie zoeken bestemmingen naar manieren om onder deze bijzondere omstandigheden bezoekers te kunnen verwelkomen. Curaçao wil graag een veilige en comfortabele haven zijn voor deze groepen.

“Curaçao heeft bewezen dat het eiland het aantal COVID-19-besmettingen effectief onder controle kan houden. Het leven op het eiland heeft duidelijk een aantal heel aantrekkelijke kanten, vooral nu mensen overal ter wereld in hun bewegingsvrijheid zijn beperkt”, aldus de minister van Economische Ontwikkeling van Curaçao, Dr. I. S. (Steve) Martina. “Naast het voor de hand liggende: het hele jaar zon, een geweldig klimaat, prachtige stranden en natuur, biedt Curaçao een levendige internationale sfeer, een veelzijdige cultuur en het ongrijpbare ‘dushi’ gevoel van Curaçao dat iedereen die op het eiland is geweest zal herkennen. Curaçao heeft alles wat nodig is om een veilige en comfortabele optie te zijn voor reizigers die een plek zoeken om te wonen en te werken.”

Werken op afstand is het nieuwe normaal geworden
Meer dan de helft van de wereldwijde beroepsbevolking werkt op dit moment thuis, en bedrijven hebben al aangekondigd dat ze hun medewerkers voorlopig op afstand laten werken. Thuiswerken heeft een aantal enorme voordelen, zoals een betere balans tussen werk en privé, meer productiviteit en geen reistijd. Stelt u zich eens voor wat de voordelen zijn van werken en wonen op Curaçao.

Unieke balans tussen werk en privé
Curaçao heeft zijn eigen tempo en balans tussen werk en privé, zijn eigen unieke ritme. Op Curaçao kunt u onderdeel zijn van de lokale en internationale gemeenschap. Geniet van de dingen die mensen graag thuis doen, maar dan met veel betere weersomstandigheden, of investeer in een aantal haalbare, liefdadige en non-profit-initiatieven en -projecten op een tropisch eiland, iets waar veel mensen van dromen.

“Een moment van ontspanning en gemoedsrust is altijd vlakbij. U hoeft alleen maar op te kijken van uw laptop. Vele bezoekers die op Curaçao zijn geweest herkennen dat gevoel en zijn teruggekeerd om het nog eens te ervaren”, aldus Martina.

Investeringsmogelijkheden
Curaçao heeft een open, marktgestuurde economie waarin buitenlandse investeerders onroerend goed kunnen bezitten zonder beperkingen rond het repatriëren van winsten of geïnvesteerd kapitaal. Het eiland bevindt zich op een strategische plek buiten de orkaangordel en heeft een aantal grote natuurlijke havens. Toerisme is een van de economische motoren. Het heeft een internationaal vliegveld met uitstekende verbindingen met het Caribisch gebied en met Zuid-, Midden- en Noord-Amerika en Europa. Naast toerisme zijn er andere sectoren met een groot investeringspotentieel, zoals haven- en maritieme diensten, creatieve industrieën, transnationaal onderwijs, de financiële sector en de ICT-sector.

Investeren in een tweede huis is heel populair. Een appartement of huis geeft investeerders een behoorlijk rendement op investering wanneer ze het aan toeristen verhuren. Het is ook een goed excuus om het eiland regelmatig te bezoeken.

Details van het programma @HOME in Curaçao
Om voor het programma in aanmerking te komen moeten aanvragers:

Het digitale aanvraagformulier invullen op www.athomeincuracao.com inclusief:

1. Betalingsbewijs voor vergoedingen en kosten ($294)
  2. Duidelijke kopie van de fotopagina van het paspoort van de aanvrager
  3. Bewijs van solventie:
    1. Recente verklaring van toewijzing, bij een eigen bedrijf in het land van herkomst, of
    2. Recente werkgeversverklaring van de werkgever in het land van herkomst of een recent gewaarmerkte kopie van een arbeidsovereenkomst
  4. Ingevulde Bijlage D (betalingsbewijs)
  5. Internationale verzekering is verplicht (indien mogelijk inclusief dekking voor COVID-19).

Als een internationale verzekering niet kan worden voorgelegd, kan een lokale verzekering worden afgesloten.Alle aanvragers moeten voldoen aan de COVID-19-vereisten die zijn vastgesteld door de overheid van Curaçao – ga voor meer informatie naar www.curacao.com. Klaar voor de reis? Volg de stappen op www.dicardcuracao.com.

Naast het hele jaar geweldig weer, een locatie buiten de orkaangordel en de unieke sfeer van Curaçao zijn de voordelen van het programma @HOME in Curaçao:

• Gemakkelijk aanvragen in het Engels, Spaans en Nederlands
  • Lage aanvraagkosten
  • Veilige en vriendelijke eilandomgeving
  • Gerust internetten met uitstekende verbindingen en een volwaardig datacenter
  • Stabiel bankwezen en gerechtelijk systeem
  • Gematigde accommodatiekosten
  • Uitstekende zorgvoorzieningen, inclusief zeer modern ziekenhuis
  • Geen belastingen voor remote workers

Het programma @HOME in Curaçao maakt een verblijf van maximaal 6 maanden mogelijk dat nog eens met 6 maanden kan worden verlengd.

Ga naar www.athomeincuracao.com voor meer informatie en begin met uw aanvraag om comfortabel op Curaçao te wonen en te werken.