Curaçao Tourist Board

@HOME in Curaçao: Convenient working & living

Werken op afstand is het nieuwe normaal geworden

Meer dan de helft van de mensen werkt tegenwoordig op afstand en steeds meer bedrijven zeggen in de toekomst werknemers vanuit huis of op afstand te laten werken. De manier van werken is door de pandemie compleet veranderd. De overheid van Curaçao en het Curaçao Tourist Board hebben deze kans met beide handen aangegrepen en daarom het @HOME in Curaçao programma geïntroduceerd.

Dit initiatief verwelkomt reizigers van over de hele wereld voor een tijdelijk ‘home away from home’. De doelgroepen die met dit programma makkelijk toegang krijgen tot Curaçao zijn: remote workers, overwinteraars en investeerders. Voor @HOME in Curaçao hebben we de naam, het logo, de website, PR-campagnes en content ontworpen die aansluit op elk van deze doelgroepen.

Bij de ontwikkeling van het programma hebben we zoveel mogelijk rekening gehouden met de potentiële digital nomad die zijn tassen pakt voor een langer verblijf in Curaçao. Met @HOME willen we een beeld schetsen van een veilige, plezierige en vriendelijke omgeving, oftewel een home away from home voor de echte wereldburger. Een plek waar de mogelijkheid bestaat om productief achter je laptop te werken, met een prachtige blauwe zee op de achtergrond en een heerlijke zeebries door je haar in het tropische Curaçao.

Samen met het Curaçao Tourist Board bedachten we een naam waar onze visie op het programma en de wensen van de doelgroep perfect samenkomen: ‘@HOME in Curaçao’. Het project moest immers het gevoel geven van zowel leven als werken in een tweede huis oftewel een home away from home zijn. Om de drie groepen tegelijk aan te kunnen spreken hebben we een boodschap gecreëerd die toepasbaar is voor alle doelgroepen met als voordelen: het eiland, het geweldige weer, de uitstekende faciliteiten, de prachtig blauwe zee en vrijetijdsbesteding in connectie met de lokale community. Hoewel de boodschap dus hetzelfde was hebben we met de grote verschillen tussen de profielen in het achterhoofd, de doelgroepen op verschillende kanalen benaderd door middel van verschillende subboodschappen gericht op de verschillen in gedrag, customer journey en besluitvorming.

Een toegankelijke website voor elke doelgroep

Als onderdeel van het programma ontwikkelden we de website athomeincuracao.com. Met de site creëerden we een aantrekkelijke omgeving voor elk profiel en daarnaast vormt de website de basis voor geïnteresseerden. Ook zorgden we ervoor dat het een beknopte en informatieve website is geworden, die toegankelijk en uitnodigend is en ruimte laat om lokale stakeholders te introduceren. De aanmeldprocedure is duidelijk en zo ontworpen dat deze makkelijk te doorlopen is voor alle doelgroepen.

Om het programma aan te kondigen hebben we @HOME groots aangekondigd binnen ons PR-netwerk om zo snel nationale en internationale bekendheid te genereren. De lancering leidde tot significante publicaties in print en online mediatitels in Europa, Amerika en de specifieke internationale remote workercommunities. Ook hier hebben we de verschillende doelgroepen met verschillende subboodschappen benaderd om de doelgroepen zo effectief mogelijk te kunnen bereiken.

Het Curaçao Tourist Board Europe (CTBE) is verantwoordelijk voor alle marketing in Europa voor Curaçao. Alle uitingen die je in Europa tegenkomt worden verzorgd door Bright8. Van banners tot aan radiocampagnes.